Minggu, 10 Desember 2017

Contoh Surat Lamaran Guru Dalam Bahasa Inggris

Bagi Anda yang sedang membutuhkan referensi surat lamaran sebagai Guru, dibawah ini kami berikan contohnya. Pada kesempatan ini saya sendiri admin utama Contoh surat akan mengulas bagaimana cara membuat surat lamaran kerja sebagai guru dalam bahasa inggris yang pastinya baik dan benar.

Ok sahabat, Untuk temen-temen semua yang ingin membuat juga surat lamaran kerja sebagai teller atau kasir bank didalam bahasa inggris, Sahabat bisa lihat di postingan saya sebelum nya. Dan untuk sahabat yang membutuhkan Contoh surat lamaran kerja sebagai guru di dalam bahasa inggris yang baik dan benar, Sahabat contoh surat bisa simak halaman ini sampai dengan selesai.

Untuk sahabat yang ingin membuat surat lamaran kerja sebagai guru didalam bahasa inggris, Menurut saya sih tidak susah ataupun ribet banget, Membuat surat lamaran kerja guru didalam bahasa inggris hampir sama juga bagaimana sahabat membuat surat lamaran kerja sebagai guru di dalam bahasa indonesia. Ok untuk lebih pasti nya sahabat bisa lihat dibawah ini bagaimana contoh-contoh dari surat tersebut, Pastinya baik dan benar.

Contoh Surat Lamaran Guru Dalam Bahasa Inggris
Contoh Surat Lamaran Kerja Sebagai Guru Di Dalam Bahasa Inggris


Contoh Surat Lamaran Kerja Guru Dalam Bahasa Inggris



                                               
Bandar Lampung, September 17, 2017

Attention to:

Madam Gracia Indri
General Manger of English Course
Jl. Guna Bangsa, no 1
Bandung

Dear madam,

Having knowning the information in newspaper on June 29th, 2017 that English course, one of the citys best courses requires teachers, I hereby submit myself to fill the position.

My name is Fandy Alsatria. I am 22 years old. I am the fifth semester students who are studying at the University of Bandung, majoring in English Education. I am a responsible, highly motivated and disciplined person. In addition to having good skills in English both oral and written, I am also able to operate the computer well. I also have work experience in teaching private English for half a year.

Based on the qualifications I have, I am confident that I can give a great contribution to one of the best places to learn English in this country. As your consideration, along with this letter I am enclosing.

1. Copy of transcripts
2. Copy of KTM
3. Photocopy of ID card
4. Curriculum vitae
5. Photograph latest 3 X 4, 3 sheets

I really hope to be given the opportunity to interview at your convenient time.
Thanks for your attention and consideration.

Regards,
TTD
Fandy Alsatria
                                                   

Contoh Surat Lamaran Sebagai Guru Dalam Bahasa Inggris

                                                 
Friday, 18rd September, 2017

To:

Mr. Ikhwanudin Awalin
The Principal of SMAN 1 Sinar Terang
Jl. Robusta coffee, no. 4
Bandar Lampung


Dear Sir,

The guidance of your school informed that your school is looking for additional teachers as Mathematics, English, and art teacher. Therefore, through this letter I would like to apply for a job at the school to fill the position of English teacher.

I had been taking my undergraduate education at the University of Bandar Lampung, majoring in English language education, in 2014. While studying in college, I had undergone a training program that has been trained me to be an effective and efficient teacher.


I have experience in working as a teacher in English Course for 2 years and now I am trying to develop my career and looking for a new challenge in school which is led by you. For your consideration, through this letter, I enclosure some important letters, they are 4 pieces of 2 X 3 photos, CV, copies of diplomas, and a photocopy of ID card.

I would be very happy if given a chance interview at your convenient time.
Thanks for your nice attention and your consideration.

Sincerely yours,

Signed

Fandy Alsatria, S. Pd
                                                       

Demikianlah beberapa contoh dari surat lamaran kerja sebagai guru di dalam bahasa inggris yang baik dan benar, contoh surat lamaran kerja bahasa indonesia yang baik dan jelas, Contoh surat lamaran kerja didalam bahasa inggris, Ok saya rasa sahabat sudah sangat memahami dan juga sangat mengerti bagaimana cara membuat surat lamaran kerja sebagai guru di dalam bahasa inggris, Untuk sahabat yang kurang mengerti dari penjelasan saya yang di atas boleh tinggalkan saja beberapa comentar dibawah ini, Ok agan-agan jangan lupa like,share dan kritik nya juga. Mohon maaf jika ada kekurangan di dalam penjelasan saya yang diatas.